Friday, March 12, 2010

Hhmmmm...

Assalamualaikum.

Hari ni aku macam ada kejelah. Tapi tak dapat melakukan dengan baik sebab idea sangkut. Satu siap, satu tak siap-siap. Dah lah nak cuti ni.

Aku biasakan diri untuk tidak cakap busy. Bukan apa, kalau aku mengaku busy. Busy sangat ke aku. So aku malu bila mengaku busy.

Aku sekarang pun malas nak baca news paper sangat. Tak taulah kenapa? Mulanya hari tu sebab dia orang muka baby yang bersemut tu kat page depan. Alah aku frustlah. It's on and on. Every day kena baca death, abused, toddlers, babies, abandon, left. Macam-macam lagilah. Nampak sangat aku baca paper rupanya.

Banyak benda yang kita akan tahu, akan dapat, dan menjadi penyumbang kepada kebaikannya kalau kita baca news paper sebenarnya.

Bab-bab benda tak baik tuh jangan guna pakai "If you can't stop them then join them". Contributes to something, somewhere yang kita rasa boleh menyumbang ke arah kebaikan.

Sampai kita ketemu lagi di sini. Buat yang bercuti macam aku, selamat bercuti.

No comments:

Post a Comment